Sosiale medier vs jobbsøkersider
– Hva er egentlig forskjellen?

Sosiale medier vs jobbsøkersider
Jobbsøkersider er ofte go-to siden for aktive jobbsøkere og også for rekrutterere. Om vi tar et steg tilbake og reflekterer over hvem man ønsker å nå ut til, da er det vel ikke bare aktive jobbsøkere man har i tankene? Kandidatene man ønsker å attrahere, og ikke minst rekruttere, sitter som regel allerede på en arbeidsplass og faller i kategorien passive arbeidssøkere – og disse scroller ikke side opp og side ned på jobbsøkersider. Sosiale medier gir deg muligheten til å nå kandidatene der de befinner seg. Jobtip sørger for at du når ut til de riktige kandidatene gjennom grundig målretting i sosiale medier.

Bringe jobben til kandidaten - men hvorfor?

For å ikke bli en dråpe i havet
Istedenfor å forsvinne i et hav av stillingsannonser dukker deres utlysning opp i nyhetsstrømmen til kandidaten i sosiale medier — og ikke bare en gang, men flere. På denne måten er dere aktivt ute og treffer ideelle kandidater der de befinner seg, og ikke sitter på gjerdet og venter på at de skal komme til dere.

Du treffer passive jobbsøkere
80% av arbeidstakere kan i dag tenke seg å bytte arbeidsplass dersom den riktige muligheten dukker opp. Hva er da bedre enn at stillingsannonsen dukker opp i deres nyhetsstrøm?

Minsker bunken å lese gjennom
Ved å bringe jobben til den riktige kandidaten minsker du kanskje antallet søknader, men også antallet «uinteressante» søknader. Ved målrettet rekruttering får du kun inn relevante kandidater som både er kostnadseffektivt og mindre ressurskrevende. Kort og godt; kvalitet fremfor kvantitet!

Kjenner du at det er på tide å teste noe nytt og ønsker å få vite mer om hvordan målrettet stillingsannonsering i sosiale medier kan være nøkkelen til deres suksessfulle rekrutteringer fremover? Legg igjen kontaktinformasjonen din under så tar vi kontakt med deg for en uforpliktende prat! 

Jobtips kunder